Systemy wspomagające kierowcę w Oplu Combo: pierwszy wśród równych
Zgodnie z nowym podejściem Combo został od podstaw zaprojektowany i opracowany według standardów typowych dla samochodu osobowego — to nie jest lekki pojazd użytkowy przystosowany do potrzeb rodzin na późniejszym etapie prac nad modelem. Fachowcy i pracownicy użytkujący furgon Combo Cargo mogą liczyć na taki sam standard wyposażenia, bezpieczeństwa i komfortu jak rodziny podróżujące osobowym Combo Life. Kierowca przewożący pracowników lub rodzinę może polegać na szeregu systemów wspomagających prowadzenie pojazdu i podnoszących bezpieczeństwo, takich jak: aktywny tempomat, ostrzeżenie przed najechaniem na pojazd poprzedzający z systemem wykrywania pieszych, asystent pasa ruchu, system automatycznego hamowania awaryjnego, system wykrywający objawy zmęczenia kierowcy, system rozpoznawania znaków drogowych i system ułatwiających ruszanie pod górę. Przełomową opcją poprawiającą bezpieczeństwo w Combo Cargo z dwuskrzydłowymi drzwiami z tyłu jest system Surround Rear Vision. Kamera nad drzwiami znacznie poprawia widoczność do tyłu oraz ułatwia parkowanie. Obraz z kamery jest wyświetlany na pięciocalowym kolorowym ekranie w kabinie. Druga kamera, umieszczona w lusterku bocznym od strony pasażera, eliminuje martwe pola od tej strony pojazdu. W przypadku wykrycia obecności pieszego lub rowerzysty w tej strefie w chwili, gdy kierowca zamierza skręcić w prawo, widok od strony pasażera jest wyświetlany na ekranie. Takie rozwiązanie znacznie poprawia bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi. W Combo Cargo firma Opel po raz pierwszy oferuje dodatkowy system związany z bezpieczeństwem — wskaźnik przeładowania[2]. System oparty na czujnikach mierzy obciążenie pojazdu. Przekroczenie 80 procent dopuszczalnej ładowności jest sygnalizowane białą diodą LED. Jeżeli samochód jest załadowany ponad dopuszczalny limit, kontrolka zmienia kolor na pomarańczowy i towarzyszy jej wykrzyknik. Adaptacyjny układ kontroli trakcji IntelliGrip z pięcioma trybami pracy pozwala opuścić asfaltową drogę lub bezpiecznie poruszać się po śliskiej nawierzchni placu budowy. Z kolei czujniki systemu Flank Guard pomagają uniknąć irytujących wgnieceń i zadrapań przy manewrowaniu z małą prędkością, zwłaszcza w gęstym i intensywnym ruchu. Innowacyjne technologie zastosowane w Combo podnoszą nie tylko bezpieczeństwo, ale także komfort użytkowania samochodu. Kierowca Combo jest doskonale skomunikowany dzięki systemom multimedialnym najnowszej generacji z obsługą Apple CarPlay i Android Auto oraz ośmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym. Innowacje trafiły także pod maskę Combo — oferta silników obejmuje m.in. żwawe jednostki benzynowe i wysokoprężne homologowane zgodnie z WLTP. Turbodoładowane silniki współpracują z wydajnymi pięcio- i sześciobiegowymi przekładniami manualnymi. Kolejnym wyróżnikiem modelu w jego segmencie jest opcjonalna ośmiobiegowa przekładnia automatyczna o znacznie obniżonym tarciu wewnętrznym. Opel Combo, oparty na czołowej na rynku platformie EMP2 opracowanej przez Groupe PSA, jest dostępny z nadwoziem standardowym (4,40 m) lub XL (4,75 m). Paleta systemów wspomagających kierowcę oraz podnoszących bezpieczeństwo i komfort nie ma sobie równych w tym segmencie rynku. Uzupełnia ją szeroka oferta akcesoriów pozwalających spersonalizować pojazd w zakresie dodatkowego bezpieczeństwa, funkcjonalności i stylu.
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. [1] Oczekiwana dostępność od 2 kwartału 2019 roku. [2] Oczekiwana dostępność od 2 kwartału 2019 roku. |