loading
  • Kulisy pracy nad nową Mokką: filmowa relacja ze studia projektowego w Rüsselsheim
  • Wytyczne: „odważna i czysta stylistyka”, od szkiców do gotowego modelu
  • Jasny przekaz: nowa Mokka prezentuje język stylistyczny Opla na kolejne lata

 

Rüsselsheim. Wszystko zaczęło się od pomysłu na zupełnie nowego Opla ze świeżą „twarzą” — oszczędnego, elektrycznego oraz wyróżniającego się odważną i czystą stylistyką. Modelu o kompaktowych wymiarach i pięcioosobowym wnętrzu. Zespół kierowany przez Marka Adamsa, wiceprezesa ds. projektowania w firmie Opel, postanowił przyjąć dla nowej Mokki oraz całej przyszłej stylistyki marki hasło „koncentracja na podstawach”. Stosowano je od pierwszej kreski, zarówno w odniesieniu do nadwozia, jak i wnętrza. Na nowym filmie projektanci z zespołu ds. stylistyki zewnętrznej rozmawiają o tej filozofii.

„Nowa Mokka nie pozwoli nikomu przejść obok siebie obojętnie i zmieni sposób postrzegania marki! Wprowadzając ten model, wymyślamy Opla na nowo i wprowadzamy koncepcję naszego wzornictwa na najbliższą dekadę. Mokka wyraża wszystko, czym marka jest dzisiaj i czym zamierza być w przyszłości: daje radość oraz jest oszczędna i innowacyjna pod każdym względem” — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.

Na przykładzie szkiców zespołu z Rüsselsheim można prześledzić, jak ewoluował pomysł na nową generację Mokki. Projektanci konsekwentnie doskonalili koncepcję, inspirując się pomysłem połączenia odważnych proporcji z czystą i precyzyjną formą oraz innowacyjną technologią. Wiceprezes Mark Adams i kierowany przez niego zespół opracował filozofię typowo niemieckiego wzornictwa Opla łączącego przejrzystość z intensywną wyrazistością. Poszczególne funkcje i elementy Opla Mokki zostały starannie przemyślane, zawsze pod kątem stylistycznej jednoznaczności i eliminacji wszelkiego nadmiaru.

Nowy Opel Mokka: styl zdefiniowany przez Vizor

Dwoje projektantów, Niels Loeb i Jil Nixdorff, wykorzystało na filmie filtry rozszerzonej rzeczywistości (AR) dostępne na Instagramie i Facebooku, aby zaprezentować cyfrowo odważną grafikę stworzoną dla Mokki. Na przykład czarna pokrywa silnika to wyraźne nawiązanie do dawnych kultowych modeli Opla takich jak Manta A czy Kadett C.

Na filmie projektanci zwracają również uwagę, że Mokka jest pierwszym modelem z nową, charakterystyczną dla marki stylistyką przedniego pasa Opel Vizor. Ten elegancki moduł obejmujący cały przód pojazdu poniżej pokrywy silnika otacza w poziomie charakterystyczne dla marki Opel elementy, takie jak najnowszej generacji matrycowe reflektory IntelliLux LED® oraz światła LED do jazdy dziennej z motywem skrzydła. Pośrodku modułu wyeksponowane jest kultowe logo Opel Blitz. Opel Vizor wymyślony przez zespół współpracowników głównego projektanta Marka Adamsa będzie obecny we wszystkich modelach marki w kolejnej dekadzie.

„Śmiałość i czystość formy to główne założenia przyszłej stylistyki Opla. Nowa Mokka zwraca uwagę atletycznymi proporcjami oraz precyzyjnie zestawionymi, harmonijnymi powierzchniami. Opracowaliśmy tę filozofię z uwzględnieniem typowego w niemieckim wzornictwie łączenia progresywnego, odważnego stylu z jednoznacznością formy” — wyjaśnił Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w firmie Opel.

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Do góry